Namiot wystawowy to mobilna forma reklamy, którą firma może zaprojektować według swoich potrzeb. Dostawcy tego rodzaju wyposażenia oferują indywidualny nadruk grafiki w wysokiej jakości w postaci zdjęć lub tekstów. Wygląd namiotu wystawowego można ściśle dopasować do loga i kolorystyki konkretnego przedsiębiorstwa, co zdecydowanie ułatwia identyfikację wizualną marki przez klientów na różnego rodzaju wydarzeniach. Z tego powodu warto poświęcić trochę czasu i uwagi na opracowanie projektu reklamy, według którego zostanie wykonany namiot wystawowy.
Projektowane szaty graficznej i oznaczeń na powierzchni namiotu
Namiot składa się ze szkieletu nośnego oraz plandeki chroniącej użytkowników przed czynnikami zewnętrznymi. Na rynku dostępne są konstrukcje w wielu różnych wariantach kolorystycznych. Na powierzchni namiotu można również wykonywać nadruki. Najlepiej prezentują się znaki graficzne i logotypy umieszczone na ścianach namiotu, ponieważ stosunkowo duża powierzchnia daje możliwość umieszczenia na niej znacznej ilości informacji. Warto jednak pamiętać, że podczas targów namioty są zazwyczaj ustawione obok siebie, a więc nadruki wykonane na ścianach mogą okazać się zupełnie niewidoczne. W tej sytuacji skuteczne będzie wykonanie dwustronnego nadruku.
Aby zapewnić efektywność przekazu reklamowego, warto umieszczać wszelkie hasła promocyjne na wysokości wzroku odbiorcy przekazu. W przypadku namiotów wystawowych skuteczną powierzchnię reklamową mogą stanowić zatem falbany znajdujące się poniżej krawędzi dachu. Są one bowiem na tyle długie, aby umieścić na nich w sposób czytelny nawet długie slogany reklamowe.
W celach reklamowych warto również zagospodarować poszycie dachu tego rodzaju namiotu. Niektóre reportaże czy relacje z targów są bowiem realizowane przy pomocy dronów lub kamer na wysięgnikach. Jest to dodatkowa forma reklamy i promocji przedsiębiorstwa.
Decydując się na tego typu reklamę, warto zwrócić uwagę nie tylko na miejsca, w których umieszczone zostaną znaki graficzne, ale również na kolorystykę poszycia. Musi ona współgrać z pozostałymi elementami identyfikacji wizualnej marki.
Efektywne wykorzystanie dodatkowych przestrzeni
Wybierając duży namiot wystawowy, można swobodnie zarządzać również jego wewnętrzną przestrzenią. Aby podzielić powierzchnię na mniejsze sektory można zastosować ścianki działowe z tkaniny, na których również umieszczone zostaną dodatkowe nadruki reklamowe. Znacznym ułatwieniem w organizacji stoiska wystawienniczego będą również meble wystawiennicze wyposażone w banery zasłaniające fronty stołów czy gablot. W celu uzupełnienia przekazu promocyjnego warto skorzystać z innych materiałów promocyjnych, takich jak flagi, balony czy stojaki z rozwijanymi reklamami na wysięgnikach.
Tworząc projekty namiotów wystawienniczych, warto wykorzystać ich powierzchnię w celach reklamowych. Eksponowany w ten sposób przekaz promocyjny będzie atrakcyjny i widoczny oraz pozwoli skutecznie wyróżnić się na tle konkurencji. Duży namiot wystawowy daje bowiem możliwość tworzenia skomplikowanych wzorów graficznych i wysokiej jakości nadruków.
Inspirowane: Tentproject.pl – wynajem hal namiotowych