Na-Blogu.pl > Art > Co to jest agencja digitalowa?

Co to jest agencja digitalowa?

Znaczenie słowa “marketing w internecie” od dawna istnieje jako zdefiniowane pojęcie w słowniku. Może przybierać różne znaczenia, zwłaszcza jeśli chodzi o formy reklamy w internecie. Największy potencjał znaczenia wykorzystuje przedsiębiorstwo, którego nazwa brzmi dość enigmatycznie. Czy agencja digitalowa jest zjawiskiem nowym i nie do końca opisanym?

Wbrew pozorom, agencja digital to nic innego jak agencja interaktywna, która skupia swoją uwagę na działaniach cyfrowych, w internecie. Mówiąc najprościej taka agencja między innymi przygotowuje skuteczne i kreatywne kampanie oraz reklamy internetowe. Jeśli definicję agencji digitalowej mamy już za sobą, to w takim razie jakie działania wpisują się w jej (naprawdę szeroki) zakres?

Tak jak klasyczne agencje marketingowe, agencje digitalowe różnią się od siebie cenami, jakością wykonania zleceń, a przede wszystkim oferowanymi rodzajami i formami działań w internecie. Konikiem niektórych z nich jest content marketing, a w przypadku innych może to być budowa stron internetowych.

Jakie usługi mogą być wykonywane przez agencję digitalową, inaczej zwaną agencją interaktywną?

  • projektowanie oraz budowa stron internetowych, serwisów, aplikacji itd.
  • projektowanie i budowa sklepów internetowych oraz platform e-commerce
  • optymalizacja SEO stron i serwisów internetowych
  • pozycjonowanie stron internetowych
  • kampanie SEM – np. płatne reklamy w sieci Google Ads oraz kampanie w innych sieciach reklamowych
  • opieka nad kontami social media oraz publikacja reklam w ich sieciach społecznościowych (Facebook, Instagram, Twitter, LinkedIn, etc.)
  • konsultacje, audyty, wyceny innych usług marketingu w internecie
  • i wiele innych!

Poza powyższą listą niektóre agencje interaktywne prowadzą działania z zakresu innych przestrzeni marketingu w internecie. Jednym z najpopularniejszych działań dodatkowych, dzięki którym promocja strony internetowej będzie bardziej skuteczna, jest SEO copywriting, czyli tworzenie optymalnych oraz przyjaznych treści na witryny www. Dobrze skonstruowane teksty przez profesjonalnego copywritera są niezbędne przy wprowadzaniu zmian zwiększających widoczność strony w wyszukiwarce. Skuteczna reklama w internecie zakłada także między innymi poprawnie wykonane projekty graficzne, takie jak logo, banery, czy grafiki na strony internetowe.

Dodatkowe działania w gruncie rzeczy bywają niezbędne, aby każda kampania w internecie osiągnęła swoją maksymalną skuteczność. Przykładowo, publikacja tekstów przyjaznych wyszukiwarce Google ma pozytywny wpływ na organiczny ruch na stronie – witryny z dobrze napisanymi tekstami są lepiej indeksowane oraz na jakość płatnych kampanii w Google.

Oczywiście nie wszystkie działania zawarte w tym artykule mogą okazać się koniecznością podczas planowania akurat Twojej kampani. Wykwalifikowana agencja digitalowa na podstawie wstępnego audytu, spotkania czy rozmowy pomoże Ci wybrać dopasowane usługi z zakresu promocji w wyszukiwarkach i innych kanałach dotyczących marketingu w internecie.

Źródło: Quality Factor – pozycjonowanie stron

Podobne Artykuły

Comment