Nie ma wątpliwości, że możliwość robienia zakupów przez internet to dla wielu osób znaczne udogodnienie w codziennym życiu. Brak konieczności wychodzenia z domu, aby zamówić pożądane produkty, stanowi atrakcyjne rozwiązanie, z którego każdego roku korzysta coraz więcej konsumentów. Klientów on-line przybywa w zawrotnym tempie. Z danych statystycznych wynika, że w ostatnim roku aż 45% Polaków skorzystało z możliwości dokonania zdalnego zamówienia. Oznacza to, że co druga osoba, która ukończyła już 16 rok życia, przynajmniej raz kupiła coś w sieci. Specjaliści prognozują, że ten trend wciąż będzie się rozwijał, a internetowych klientów będzie przybywać. Jest to związane zwłaszcza z upowszechnieniem sieci internetowej. Czy zjawisko, o którym w tym miejscu mowa, może wpłynąć na sytuację firm transportowych? Oczywiście! Poniżej wyjaśniamy, w jaki sposób.
Jak się ma polski rynek transportowy?
Rynek transportowy w Polsce nieustannie się rozrasta. Zasługą tej – bez wątpienia – zadowalającej sytuacji jest nie tylko dynamiczny rozwój nowoczesnych technologii, ale przede wszystkim ciągły przyrost liczby klientów chcących skorzystać z usług świadczonych przez firmy transportowe. Nie ma przy tym znaczenia, czy mamy w tym miejscu na myśli rynek lotniczy, morski czy drogowy. Jednak to właśnie ten ostatni jest najbardziej interesujący, jeśli chodzi o firmy transportowe.
Drogowy rynek transportowy
Jak już zostało wspomniane, Polacy coraz chętniej korzystają z możliwości zamawiania towarów on-line. Wpływa to oczywiście na zapotrzebowanie na usługi firm transportowych. To w końcu od nich zależy, czy zakupy zostaną klientowi dostarczone. Z tego względu na sukcesie zakupów internetowych najbardziej korzystają firmy kurierskie, ponieważ ich usługi polegające na dostarczaniu przesyłek stają się coraz bardziej popularne. Kurierzy już od dłuższego czasu mają pełne ręce roboty, dlatego zawód ten jest coraz bardziej opłacalny. Kurierów przybywa, a co za tym idzie, drogowy rynek transportowy rośnie w siłę. Aby firma mogła zwiększyć zyski, niejednokrotnie konieczne jest powiększenie jej floty. To zaś wymaga sprawnej i przejrzystej organizacji, aby zarządzanie działaniami firmy przynosiło korzyści, a nie straty. Jak powinno to wyglądać w praktyce?
Firma dynamiczna i sprawna w działaniu
Zarządzanie rozbudowaną flotą może okazać się nie lada wyzwaniem. Konieczne jest takie zorganizowanie działań, aby zadania zostały przydzielone właściwym osobom, a także, aby ich wykonanie nie nastręczało dodatkowych problemów i trudności. Klienci stają się coraz bardziej wymagający i wybierają firmy, które cieszą się dobrą opinią i działają dynamicznie. Na szczęście na rynku dostępne są rozwiązania, które mogą wspomóc firmę i usprawnić jej funkcjonowanie. Jednym z nich jest platforma WEBFLEET. Za jej sprawą możliwe jest nie tylko właściwe zorganizowanie podejmowanych działań, ale również oszczędność czasu i pieniędzy. Platforma oferuje swoim klientom szeroki wachlarz udogodnień. Generuje m.in. raporty, z których wynika, czy dostawcy są punktualni i jak wiele czasu poświęcają klientowi. Dzięki temu możliwe jest podniesienie jakości świadczonych usług i dostrzeżenie ewentualnych problemów uniemożliwiających rozwój firmy. WEBFLEET stanowi również wsparcie dla samych kierowców, informuje o stylu jazdy i sprawia, że jest ona bezpieczniejsza i bardziej ekonomiczna. Co jeszcze oferują aplikacje tego typu? Przede wszystkim pozwalają przełożonemu monitorować kierowców i podejmować adekwatne decyzje.
Rozwiązania telematyczne tj. WEBFLEET mogą umożliwić firmie zwiększenie zysków. Warto więc skorzystać z bezpłatnego okresu próbnego i sprawdzić, czy aplikacja nie przyda się również w Twojej firmie. Jak widać, rynek zakupowy wywiera obecnie silny wpływ na rozwój firm transportowych. Jeśli wierzyć prognozom, sytuacja ta jeszcze długo się nie zmieni.
Inspirowane: Zarządzanie flotą