Oryginalna Honda HR-V była samochodem wyprzedzającym swój czas. Wprowadzona w 1998 r., nie tylko była jednym z pierwszych małych SUV-ów, również jednym z pierwszych, które połączyły dynamikę jazdy na drodze z możliwościami sprawnej jazdy w terenie. Nowy model HR-V w wersji Sport posiada ekskluzywny 1,5-litrowy, czterocylindrowy silnik z turbodoładowaniem. Model przeszedł również lifting wizualny. Spójrzmy, czego jeszcze możemy się spodziewać.

Osiągi

Wspomniany wyżej 1,5-litrowy silnik ma 180 KM i 240 Nm momentu obrotowego. Jest jednocześnie sparowany z sześciobiegową skrzynią manualną lub przekładnią CVT – w zależności od modelu. Dzięki takiemu połączeniu HR-V Sport może rozpędzić się do setki w zaledwie 7,6 sekundy. Dodatkowo układ napędowy pozwala na radość ze sportowej jazdy, ponieważ podczas przyspieszania wydech wydobywa wiele charakterystycznych dźwięków, które pasują do wzorca modelu.

Komfort jazdy

Prawie wszystkie samochody Honda zapewniają duży komfort jazdy, jednak tym razem producenci postawili też na dynamikę jazdy. Japońska firma zapewniła również, że HR-V Sport poradzi sobie zarówno w mieście na ciasnych parkingach dzięki dobrze wyważonemu układowi kierowniczemu, jak i na trasie dzięki wystarczająco mocnemu zawieszeniu, które ogranicza przechyły nadwozia, oraz podwoziu pozwalającym na nieco bardziej agresywną jazdę. Jedynym minusem, jeżeli chodzi o pracę silnika, może być jego stosunkowo głośne działanie, szczególnie przy dużych prędkościach. Jest to jednak celowe działanie twórców – w końcu mowa tutaj o modelu sportowym. W mieście HR-V radzi sobie całkiem nieźle, a dodatkowa moc pomoże szybko pokonać nawet długie trasy.

Wnętrze samochodu i pojemność

W przypadku wnętrza oraz wyposażenia, nie widzimy dużej różnicy między modelem standardowym a wersją Sport. Jest jednak nowa czarna tkanina i kombinacja tapicerki z czerwonej skóry ekologicznej. Jeżeli chodzi o jakość tworzyw sztucznych, to są one wykonane w podobny sposób jak w przypadku pozostałych modeli Hondy, twarde i szorstkie. Dzięki temu mamy pewność, że tworzywa na desce rozdzielczej oraz konsoli środkowej wytrzymają przez wiele lat. W HR-V jest miejsce dla pięciu osób. Przestrzeń bagażnika jest ustawiona na 470 litrów, a składanie tylnych siedzeń pozwala na korzystanie z nawet 1533 litrów.

Dodatkowe wyposażenie

Jeśli chodzi o elementy wyposażenia, HR-V Sport oferuje bogaty zestaw akcesoriów, takich jak reflektory LED, przyciemnione tylne światła, podgrzewane fotele, automatyczne wycieraczki, adaptacyjny tempomat i system informacyjno-rozrywkowy Connect z siedmiocalowym ekranem dotykowym wyposażonym we wbudowaną nawigację. Nowe modele Hondy wyposażone są również w system bezpieczeństwa Honda Sensing, który ostrzega przed kolizją, pomaga w utrzymaniu pasa ruchu, obejmuje też rozpoznawanie znaków drogowych i hamowanie w razie kolizji.

Podsumowanie

HR-V Sport to bardzo dobry samochód do codziennej jazdy. To model o intrygującej sylwetce i sportowych parametrach. Takie połączenie sprawia, że najnowsza Honda wyróżnia się na rynku crossoverów i z pewnością spełni oczekiwania fanów jazdy sportowej.

Źródło: autowitolin.pl – salon Honda Warszawa