Chyba każdy z nas przyzna, że znacznie przyjemniej przebywa się w pomieszczeniach, w których panuje nie tylko cudowna atmosfera ale przede wszystkim – niesamowity, zapadający w pamięć zapach. Liczne lokale stawiają coraz częściej na aromamarketing, który jest znakomitym rozwiązaniem, pomagającym w prosty i skuteczny sposób przyciągać klientów. Jest to jedna z ciekawszych metod, która nie tylko wpływa na zwiększenie sprzedaży, ale również – na pozyskanie stałych klientów, którzy będą zachwyceni cudownym zapachem, panującym w naszym lokalu!
Aromamarketing – czyli siła pięknego zapachu
Aromamarketing zwany inaczej marketingiem zapachowym jest jedną z najnowocześniejszych i stosowanych coraz częściej koncepcji polegającej na rozpylaniu przyjemnego zapachu w pomieszczeniach i lokalach usługowych. Jest to na pozór detal, który w konsekwencjach pomaga na przyciągnięcie wiernej rzeszy zadowolonych klientów, którzy przyjemny zapach kojarzyć będą z naszym lokalem. Jest to alternatywa, którą warto stosować nie tylko w drogeriach i sklepach typowo kosmetycznych ale również – w sklepach odzieżowych, obuwniczych, czy telefonicznych.
Aromamarketing – czy przynosi rezultaty?
Ta niecodzienna, coraz popularniejsza alternatywa rozprzestrzeniania pięknego zapachu na obszarze lokali usługowych niesie za sobą nie tylko niesamowite doznania zapachowe ale przede wszystkim – pozytywnie wpływa na sprzedaż dóbr i usług, które są oferowane w lokalu. Badania wskazują na to, że stosowanie marketingu zapachowego wpływa nie tylko na znaczne zwiększenie sprzedaży, ale przede wszystkim pozwala na to, aby osoby odwiedzające dany lokal zapamiętywały go przez piękny zapach unoszący się w powietrzu. Warto wspomnieć również o tym, że pomieszczenia, w których panuje piękny, niezapomniany zapach sprawiają wrażenie znacznie profesjonalnych i ekskluzywniejszych. W rezultatach sprawia to, że potencjalny klient jest w stanie wydać znacznie więcej na daną usługę, nie zważając na jej cenę. Aromamarketing wpływa jednak nie tylko pozytywnie na potencjalnych klientów – jest również znakomitą odskocznią dla pracowników danych miejsc. Badania wyraźnie wskazują na to, że zastosowanie pięknego zapachu w pomieszczeniu pomaga nam w zachowaniu lepszego skupienia, a pracownicy, przebywający w pomieszczeniach o przyjemnym zapachu popełniają znacznie mniej błędów.
Aromamarketing – czyli marketing wpływający na zmysły klienta
Nie każdy zdaje sobie sprawę z tego, że zastosowanie marketingu zapachowego oddziałuje również na umysł klienta. Piękny zapach, unoszący się w powietrzu wpływa bowiem na to, że nasz klient chce spędzić jak najwięcej czasu w lokalu, co jest ściśle związane z tym, że może w intensywniejszy sposób skorzystać z naszej oferty, nabywając znacznie więcej dóbr czy przedmiotów. Celowo stosowany zabieg, jakim jest aromamarketing pozwala nam również na zaoszczędzenie sytuacji stresowych – prawdą jest bowiem, że w godzinach szczytu w wielu sklepach czy lokalach panują kolejki, które mogą doprowadzić do zdenerwowania nawet najbardziej spokojne osoby – badania wykazały bowiem, że przyjemny zapach unoszący się w powietrzu pozwala zapomnieć o długim czasie oczekiwania przy kasie lub stanowisku.
Aromamarketing jest bez wątpienia jednym z ciekawszych sposobów na zwiększenie popularności każdego lokalu oraz wpasowaniu się w indywidualne, zapachowe preferencje każdego z klientów. Jest to ponadto sposób na zwiększenie skuteczności pracy zatrudnionych w danym lokalu osób, piękny zapach wpływa bowiem nie tylko na większe skupienie, ale sprawia, że czując piękny zapach zapominamy o tym, że przebywamy w pracy.
Inspiracja: Aromaemka.pl – Marketing Zapachowy dla Sklepów.